arrow icon-arrow-slider
Leven

Home office tips #2: Eten

#Thuiswerken #Tips #eten
Thuiswerken eten tips TPS
Gisteren is bekendgemaakt dat we in ieder geval in april nog werken vanuit onze home office. Hoewel de meesten van ons daar inmiddels aardig aan gewend zijn, blijft het toch even aanpassen. Daarom kan je wellicht wat tips van TPS gebruiken! Vandaag in het thema ‘eten’.
  • Never skip breakfast
    Rechtstreeks uit je bed de laptop aan knallen om meteen te beginnen, zo starten veel mensen nu hun dag. Maar ze vergeten daarbij één ding: een goed ontbijt! Zorg ervoor dat je het ontbijt niet overslaat, maar neem er juist de tijd voor. Zet de wekker tien minuten eerder en start rustig op. Op die manier zorg je ervoor dat je meteen met goede energie je dag start. 
  • Plan vaste eetmomenten in
    Als je thuiswerkt, is het verleidelijk om je normale ritme de prullenbak in te gooien en alleen maar door te gaan. Hierdoor vergeet je te eten, met een energieloos en opgejaagd gevoel aan het einde van de dag als gevolg. Plan voor jezelf vaste pauzes in, waarin je iets eet. Doe wat werkt voor jou. Misschien eet je graag om de drie uur iets kleins, of houd je het juist op drie hoofdmaaltijden per dag. 
  • Varieer met je maaltijden
    Nu je reistijd en kantoorlunch zijn weggevallen, heb je tijd om te experimenteren en te variëren qua maaltijden. Kies elke dag voor een andere lunch en wissel ook eens af met je tussendoortjes. Wat dacht je van een fruitsalade, zelfgemaakte mueslirepen of een smoothie? Bij de lunch kan je ook alle kanten op. Bouw een tosti, stel je lievelingssalade samen of kies een keer voor een soepje in plaats van een boterham. Zo houd je het leuk voor jezelf.
  • Organiseer een Facetime lunch met collega’s
    Normaal gesproken is de lunch het moment om werk even los te laten en te ontspannen, samen met je collega’s. Kies ervoor om niet je lunch achter je keukentafel en laptop op te eten, maar bel eens een collega op om samen te lunchen. Zo zijn jullie toch een beetje samen.
  • Laat je strenge dieet even los
    Natuurlijk, je beweegt iets minder dan gebruikelijk en het is niet handig om elke dag vijf repen chocolade te eten, maar wees in deze periode lief voor jezelf. Streng diëten zorgt voor een extra uitdaging, bovenop alles wat er al speelt in deze periode. Zorg ervoor dat je voldoende gezond eet en varieert, dan kan je best ook eens zondigen. 
  • Verwen jezelf met een etentje thuis
    Veel restaurant bieden nu een bezorg- of afhaalmenu aan. Zo serveer je alle gerechten van je favoriete restaurant nu bij jou thuis. Doe dat ook zeker na een drukke werkdag- of week en geniet!
Enthousiast over TPS?
Lees één van onze andere verhalen